Supporting woman. Red-haired caregiver supporting aged retired woman with crutches

טיפול סיעודי באמצעות עובד זר

הגיל השלישי בחיים מאופיין בשינויים רבים פנימיים וחיצוניים, מאדם עצמאי ובריא לאט לאט יכולת התפקוד יורדת גם מהבחינה הפיזית וגם מהבחינה הקוגניטיבית, אפילו במרחב הביתי מתבצעים שינויי הנגשה ומותקנים עזרי בטיחות. למעשה תהליך ההזדקנות מאופיין בירידה מתמשכת בתפקוד לצד מחלות רקע שמאיצות אותו עד לנקודה בה האדם זקוק לסיוע יומיומי קבוע על מנת לקיים חיי שגרה. 

האנשים שנושאים באחריות הטיפול בבן משפחה קרוב הם לרוב בני המשפחה המנהלים בעצמם חיים משלהם ובנקודה מסויימת, כשהנטל גודל והטיפול נעשה אינטנסיבי יש צורך בהעסקת עובד זר, בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה מתמדת בביקוש של העובדים הזרים מאחר והמענה הזה נמצא כמתאים ויעיל עבור משפחות שחשוב להן להיות מעורבות בחיי יקיריהן אך אינן יכולות לספק את המענה הצמוד והטיפול האינטנסיבי.

התנאים הבסיסיים להעסקת עובד זר הם: דרכון בתוקף ואישור העסקה מרשות האוכלוסין וההגירה אשר מעניקה רישיון עבודה לעובד הזר. 

התנאים הבסיסיים לקבלת עובד זר הם: תושב ישראל בגיל פרישה, הזקוק לסיוע והשגחה בתפקודים יומיומיים.

איך מעסיקים עובד זר?

תהליך האיתור והתאמת עובד זר לקשיש הוא מורכב ומצריך התנהלות מסודרת מול כל הגורמים הרלוונטיים. המטופל ובני משפחתו הופכים להיות המעסיקים הישירים של העובד הזר וצריכים לדאוג לו לשכר ותנאים סוציאליים כפי שמגיע לו בחוק ולכן הם זקוקים להדרכה מקצועית וליווי צמוד אותו אנו מספקים ב"מוקד הבירה" עם אחריות וניסיון רב שנים בתחום והכרת התהליך על בוריו.

מעבר לפרטים הטכניים יש ענייני הסתגלות מהותיים, מטיפול של כמה שעות ביום למצב בו המטפל נמצא בבית המטופל 24/7  השינוי הוא גדול ולכן יש צורך להיערך בהתאם הן במובן של לחיות עם אדם זר באופן קבוע בבית, לדאוג למקום ראוי עבורו, לדאוג לצרכיו הסוציאליים וכל מה שכרוך בהעסקתו, ולדאוג להשתלבות וחיבור עם המטופל בביתו. 

המטפל הופך להיות חלק בלתי נפרד מחיי המטופל ומניהול שגרת יומו באופן אינטימי (כמובן בהתאם למידת הסיעוד) וצריך להיערך לכך הן המטופל והן בני משפחתו הקרובה. התאמת המטפל הזר צריכה להיות מאוד אחראית ומדוייקת, כאמור יש דרגות שונות לסיעוד כאשר בכל אחת הטיפול משתנה בהתאם, יש צורך במתן טיפול רפואי יומיומי, מתן תרופות, החלפת תחבושות, שימוש ותפעול מכשירי עזר רפואיים לרבות טיפול שגרתי של ארוחות מותאמות, מקלחות, טיולים במידת האפשר, אירוח חברה וליווי צמוד יומיומי. 

האופרציה הזאת מורכבת מאוד ומתנהלת מול גורמים שונים וכרוכה בבירוקרטיות מסויימות, בזכויות ובחובות של העובד הזר ושל המטופל. הצוות המקצועי שלנו במוקד הבירה מיומן מאוד בתהליך איתור והתאמת עובד זר למטופלים, מסייעים בהליכים בירוקרטים לקבלת רישיון העסקת עובד זר ומתחייבים לפתרון מותאם ומדויק המתבצע במהירות ויעילות, אנו מודעים לדחיפות של מצבים סיעודיים ומודעים להליכים הבירוקרטיים שלעיתים גוזלים זמן יקר שלא ניתן להשיב, ההיכרות שלנו עם התהליך מסייעת בהתנהלות מהירה וללא בזבוזי זמן מיותרים.

ואם נעזוב לרגע את כל העניינים הטכניים אנו יודעים כמה קושי רגשי יש בתהליך שכזה, אתם רואים את היקרים לכם מכל משתנים לנגד עיניכם, התלות ההולכת וגוברת של אבא, אמא, אח, אחות בעולם סביבם כאשר לא מזמן הם תפקדו מצויין והיו הדמויות החזקות והמשמעותיות בחייכם, זהו תהליך רגשי לא פשוט בכלל, לכן אנו שמים דגש על מעורבות המשפחה ושקיפות למולם בכל התהליך.

צרו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם ולהקל עליכם ועל היקרים לכם את התהליך.

דילוג לתוכן